CVT Şanzıman

Oto YorumlaOto Yorumla isimli üyenin profilini görmek için tıklayınız.
profil.png 1 Eylül 2016, 21:36 Beğenmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir... 1 Bu işlem için üye girişi yapmanız gerekmektedir...

Sürekli değişken şanzıman ya da CVT eski tip geleneksel otomatik şanzımanlardan (AT) daha fazla güç, daha iyi yakıt tüketimi ve daha kararlı sürüş tecrübesi sağlar.
AT şanzımanlar , üzerinde sahip olduğu vites adedince dişlilere sahiptir ve vites geçişleri bu dişliler üzerinde gerçekleşmektedir. Şanzıman, bulunulan duruma göre vitesi en uygun dişliye geçirir. Düşük vitesler harekete geçmek için, orta vitesler hızlanma için ve yüksek vitesler yakıt tasarruflu yolculuk için kullanılır.

CVT de vites dişlileri yerine iki adet değişken çaplı kasnak bulunmaktadır. Bu kasnaklar arasında metal kemer ya da zincir bulunmakta ve dönmelerini sağlamaktadır. Herhangi bir vites dişlisi de olmadığı için, aslında sonsuz vites geçişi sağlanıyor olmaktadır. Bir kasnak motora (iç şaft) bağlı iken diğer kasnak (dış şaft) tekerlere bağlıdır.

Eğer arabanız CVT sahibi ise vites geçişlerini hissetmezsiniz. Şanzıman gerektiği şekilde kasnağın çapını yükselterek veya alçaltarak kontrolü sağlar.


CVT nin avantajları


  • Yakıt ekonomisi sağlaması ve vites geçiş ihtiyacı olmadığından kesintiye uğramadan sürekli güç üretmesiyle düzgün bir sürüş keyfi sağlaması başlıca faydalarıdır. Fakat bazı müşterilerin bu tork kesintisi olmayışını sevmemesi, Nissan gibi bazı modelleri eski tip otomatiklerdeki vites geçişi hissi verdiren yapay düzenlemeler yapmaya itmiştir. CVT şanzımanın eski tiplere göre daha verimli olmasının sebebi motor maximum güç ile maximum tork arasında çalıştığı için her zaman optimal RPMda çalışıyor olmaktadır. Yeni çıkan CVT 8 eski tiplere göre daha iyi vites geçiş oranı ve daha az sürtünme sağlamaktadır.
  • Şanzımanın yapısı itibariyle daha az güç kaybı olduğundan çok daha iyi bir ivmelenme sağlanmış olur.
  • Maximum tork için gerekli RPM çok daha hızlı sağlanır.
  • Değişken yol koşullarına uyum sağlaması çok daha iyidir.
  • Çok daha iyi emisyon değerleri sağlayabilmektedir.


Dezavantajları

  • İlk göze çarpan sıkıntı yukarıda da bahsettiğimiz üzere kullanıcıların vites geçişini olmadığından CVT'i kabulde zorlanmaları gerçeğidir. Ayrıca CVT motor dan gelecek alışkın olunmayan sesler kullanıcılar tarafından yadsınabilir.
  • Mekanik verimlilik; sürtünmenin fazla olmasından yaşanan kayıptan dolayı manuel ve triptonik şanzımanlara göre düşüktür.
  • Diğer bir sorun ise üretebildiği tork un (300-350 NewtonMetre kadar) sınırlı olmasıdır. Fakat bu sorunun çözümüne yönelik iyileştirme çalışmaları da bulunmaktadır.
  • Ayrıca AT viteslere kıyasla CVT daha ağırdır. 

Yorumlar

Oto YorumlaOto Yorumla isimli üyenin profilini görmek için tıklayınız.
profil.png 1 Eylül 2016, 21:37 Beğenmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir... 0 Bu işlem için üye girişi yapmanız gerekmektedir...



CVT nasıl Çalışır Animasyonu

Cevapla
*
*
*
*