Elektrikli Araçlar Hakkında Bilmeniz Gereken 7 Madde

Oto YorumlaOto Yorumla isimli üyenin profilini görmek için tıklayınız.
profil.png 22 Eylül 2016, 23:53 Beğenmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir... 1 Bu işlem için üye girişi yapmanız gerekmektedir...

1. Elektrikli Araçların iki tipi bulunmaktadır.
Sadece batarya taşıyan elektrikli araçlar. Bunlar gerekli olan enerjinin tamamını üzerindeki bataryadan alır ve batarya tükenince evde, işyerinde ya da yol üstündeki şarj istasyonlarından batarya tekrardan doldurulur. Bu araçlar tam dolu şarj ile yaklaşık 100 ila 160 km mesafe kat edebilirler ve 220V da 6-8 saat arasında şarjlarını tekrar doldurabilirler.

İkinci tip ise hibrit araçlardır. Bunlar hem benzin hem de şarj edilebilir batarya kullanırlar. Bu araçlar da elektrikli modda 10 ila 60 km arasında değişebilen mesafeler kat edebilirler. 

2. Şirketler standartları oluşturabilmek için beraber çalışıyorlar.
Elektrikli araçların şarj döngüsünü kesintisiz hale getirebilmek için büyük bir çaba gerekiyor. Temiz enerji için otomobil sanayinde rol alan firmaların; prizler, elektrik şarj istasyonların ve bataryaların yaygınlaşması ve belli bir standardın oluşması için ortaklaşa çalışmaları gerekiyor. Bir çok farklı tipte prizler olmasının ne kadar kötü olabileceğini bir düşünün. Şimdiden 3 farklı tip bulunuyor.
• Level 2 (240V) bunlar 8 saat şarj etme süresi olan, satın alması nispeten kolay olan ve evinizde olan tip prizlerden.
• Level 3 ya da DC Power (480V) Bu tipler çok daha hızlı şarj edebilirken çok yaygın değiller.
• Tesla'nın SuperCharger ı ise sunduğu adaptör sayesinde level 2 tipleri kullanabiliyor fakat Tesla sadece kendi kullanımına has şarj istasyonlarını da yaygınlaştırıyor. Tesla yakın bir zamanda kendi patentlerini genelin kullanıma açmaya hazırlandığını ve ortak bir standardın oluşmasına zemin hazırlayacaklarını açıklamıştı.

3. Elektrikli motorların verimliliği
Tesla'ya göre kimyasal enerjinin elektrik enerjine dönüştürülmesi %90 'a kadar verim sağlar. The Tesla Roadster' deki verim ise % 88 olarak ölçülmüştür ki bu da benzinli araçlardan alınan verimin nerdeyse 3 katıdır. Benzinli araçlardaki verim ısınma süreci boyunca kaybedilen enerjiden dolayı %30 civarıdır.

Elektrikli araçlar çevreye egzoz dumanı yaymazlar. Fakat elektrik şebekenizden hatırı sayılır bir enerjiyi çekerler. Fakat elektriğin güneş, rüzgar ve hidroelektrik santrallerden üretildiğini de düşünürsek nette doğaya maliyeti sıfır olarak kabul edebilirsiniz. 

4. Elektrikli araçlarda çok daha iyi sürüş deneyimi
Elektrikli araçların benzinli araçlara nispeten çok daha az menzile sahip olmasına rağmen daha çevreci olmasından dolayı doğaya herhangi bir zararı yoktur. Fakat bir önemli nokta da bu araçların sürüşünün daha iyi olmasıdır. Elektrikli araçlar sahip oldukları en yüksek tork değerine 0 rpm den itibaren ulaşabilmektedirler. Bunun anlamı durur vaziyetten itibaren çok ani şekilde hızlanabilmeleridir. Ayrıca çok daha sessiz, düzgün ve titreşimsiz bir sürüş keyfi sunabilirler.

5. Sürüş menzilleri
Birçok elektrikli motor günlük kullanım için hiç de fena olmayan değerlere 100 ila 160 km arası menzile sahiptir. Hibrit araçlar da benzine geçmeden 60 km’ye kadar yol yapabilirler ve toplamdaki menzil 650 km’ye ulaşabilir. Ek bilgi olarak Amerika'da 50 bin civarında şarj noktası da bulunmaktadır.


6. Altyapı meseleleri elektrikli araçların geride kalmalarına sebep oluyor
Açık Şarj Noktaları Protokolü ( Open Charge Point Protocol) Hollanda'da start almasına ve geniş şekilde Avrupa ve Asya'da kabul görmesine rağmen, Amerika'da yaygınlaşmadı. Çünkü Amerika pazarının söz sahibi Enerji Bakanlığının konuya yaklaşımı daha farklı. Bu da uzun vadede oldukça fazla bir ekonomik kazanım sağlayacak ortak standartların yaygınlaşmasının da önünde bir engel olarak duruyor.

7. Fiyatlar meselesi
Benzinli araçlardan daha pahalı olmalarına rağmen daha az yakıt tüketimi avantajına sahip elektrikli araçların bazıları ve fiyatları aşağıda gibidir.

2016 Nissan Leaf - 29,860$
24-30 kWh batarya, 135 -170km, 112-114 MPGe, 80 kW motor

2015 Fiat 500e - 32,780$
24 kWh batarya, 135 km, 112 MPGe, 83 kW motor

2015 Ford C-MAX Energi - 32,645$
7.6 kWh batarya, 32 km, 88 MPGe, 88 kW motor (195-beygir)

2016 BMW i3 - 43,395$
22 kWh batarya, 130 km, 124 MPGe (i3 REx 117 MPGe), 125 kW motor

2016 BMW i8 - 141,695$
7.1 kWh batarya, 24 km, 76 MPGe, 96 kW motor (357 beygir)

2016 Volkswagen e-Golf - 29,815$
24.2 kWh batarya, 133 km, 116 MPGe, 85 kW motor

2016 Porsche Panamera S E-Hybrid - 94,250$
9.4 kWh batarya, 25 km, 51 MPGe, 70 kW motor (416 beygir)

2016 Audi A3 Sportback e-tron - 37,900$
8.8 kWh batarya, 25 km, 83 MPGe, 75 kW motor (204 beygir)

Mercedes-Benz S550e - 96,575$
8.7 kWh batarya, 22.5 km, 58 MPGe, 85 kW motor (329 beygir)

2016 Tesla Model X - 81,200$
70-90-kWh batarya, 354-413 km, 89-92 MPGe, 568 kW motor (P90D)

Kaynak: http://www.greencarreports.com/news/1080871_electric-car-price-guide-every-2015-2016-plug-in-car-with-specs-updated

Yorumlar

Umut YankınUmut Yankın isimli üyenin profilini görmek için tıklayınız.
Umut  Yankın 27 Kasım 2017, 21:16 Beğenmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir... 1 Bu işlem için üye girişi yapmanız gerekmektedir...

Fiyatlar türkiye için el yakıcı durumda. umarım yaygınlaştıkça fiyatlarda düzelmeler olur.

Cevapla
*
*
*
*